Beauty & Fashion
Subscribe SubscribedDeprecated: Function bp_core_get_user_domain is deprecated since version 12.0.0! Use bp_members_get_user_url() instead. in /home/thearttellercm/tiptuber.com/wp-includes/functions.php on line 6078
“Emmaus’ta Akşam Yemeği” Hıristiyan sanatında popüler bir temadır. Luka İncili’nde atıfta bulunulan bölüme dayanmaktadır.
İsa çarmıha gerildikten sonra, iki havarisi tanıştıkları bir yabancıyı akşam yemeğini paylaşmaya davet etti. Yemek sırasında yabancı herkesi kutsadı ve ekmek kırdı. O anda, havariler, misafirlerinin gerçekten yükseldiğini anladılar, İsa. Caravaggio’yu tasvir eden bu kısa içgörü hatırasıdır.
Sanatçının resmi kimin için çizdiği bilinmemekle birlikte, 1602 yılında Roma’da karşı-reformun zirvesinde yaratıldığı söylenebilir.
Bu dönem, dini konularda özenle seçilmiş eserler de dahil olmak üzere, kilisenin fikir ve mesajlarını doğrudan inananlara iletme ihtiyacı ile karakterize edildi. Bu yönergeyi takip etmek için o zamanın ustalarının mümkün olduğunca gerçekçi olmaları gerekiyordu. Bu nedenle, Caravaggio’nun stili, dini gücün belirlediği görevlere karşılık gelen İncil temaları üzerine sanat eserleri yaratmak için özel olarak tasarlanmıştır.
Parlak gölge kullanımı, resmin derin dramını aktarmaya hizmet eder. Caravaggio’nun diğer birçok eserinde olduğu gibi, burada da koyu kahverengi tonların baskın olduğu gözlemlenebilir, iç mekanda parlak ışık, tasvir edilen kişilerin üzerine dikey olarak inerek, böylece karanlık alanlarla güçlü bir kontrast oluşturur.
Zamanın lineer bir perspektife dayanan birçok resminden farklı olarak Caravaggio, resim ile izleyici, resim alanı ve gerçek mekan arasındaki sınırları silmeye çalışır. Yazar, karakterlerinin yalnızca tuval içinde var olmasını istemiyor gibi görünüyor. Tuvaldeki figürler izleyiciye yöneliktir ve arkalarında tasvir edilen duvar birkaç metre geriye itilmiş gibi görünmektedir.
Elçinin uzanmış eli, resmin boyandığı tuvale dokunuyor gibi görünüyor. İkincisinin dirseği, resim dünyası ile gerçeklik arasındaki çizgiyi aşmış gibi görünüyor. Masanın kenarındaki dengesiz bir meyve sepeti, en ufak bir itişin onu devirebileceği hissini yaratır. Gerçek uzayda tasvir edilenin dahil edilmesi, resimde cinsiyet eksikliğine katkıda bulunur.
Caravaggio’nun çalışmasındaki bu tür optik yanılsamalar için Roma’daki yeni dini atmosfer ideal olarak uygundu. Bu nedenle, Aziz Ignatius Loyola, manevi egzersizlerinde, inananları, yalnızca tuval üzerindeki arsayı anlamak için değil, aynı zamanda kendilerini fiziksel olarak tasvir edilen sahnede hayal etmeye çalışmak için Hıristiyan eserlerini düşünürken beş duyuyu dikkate almaya çağırdı.
“Aziz Matta” gibi, “Emaus’ta Akşam Yemeği” resmi de eleştirildi. Birçoğu havarilerin kırsal görünümünden utandı ve kanonların aksine sakalsız bir adam olarak tasvir edilen İsa.
“Ahlaksızlık” Caravaggio’nun en yaygın eleştirisidir. Çağdaşlar arasındaki reddedilme, Caravaggio’nun havarileri süssüz – kirli, düzensiz, düzensiz gösterme arzusuna neden oldu.
Masada tasvir edilen üzüm, incir ve narın meyveleri de yorumlanmıştır. Bunlar sonbahar meyveleri iken, ilkbaharda İsa’nın çarmıha gerilmesi ve dirilişi gerçekleşti. Ancak bu meyvelerin seçimi, sembolik anlamlarını dikkate alırsak açıklanabilir. Çürük elma – günaha ve düşüşün sembolü, üzümler Mesih’in fedakarlığını sembolize ediyor. Ayrıca, Hıristiyan sembolizminde İsa’nın bedeninin tanınabilir sembolü ekmektir.